25 juni 2013

Kalasfina tårtor

När man väl gått all-in på tårtbakandet, kan man inte undgå att snegla på alla dessa fantastiska dessert- och tårtarrangemang som finns därute på nätet.

Jag brukar samla det allra göttaste i mappar på Pinterest, och plocka fram lite när inspirationen faller på. Här är ett axplock av det som finns i min mapp. Vissa skapelser vackra i sin enkelhet medan, andra bakverk så konstnärliga att det får en att undra, om de verkligen är ätbara eller bara grannlåt för ögat.

Jag tycker mig se en trend just nu med mycket suckulenter som dekoration, och så kallade "nakna tårtor" som aldrig blir täckta. Vacker utan spackel? Det låter jag er bedöma.

The cake blog I Ritzy Bee blog I PotterandButler I Style me Pretty I Ruffled I Ruffled










 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar